Pēdējos gados aizvien aktuālāks kļūst jautājums par vides pieejamību personām ar kustību traucējumiem, nereti tiek diskutēts par uzbrauktuvēm sabiedriskās ēkās u.tml., taču liela nozīme ir arī transporta pieejamībai. Ja Skandināvijā taksometri, kas jau standartā ir aprīkoti ar rampām ratiņkrēsliem, ir ikdiena, tad Latvijā transporta pielāgošana notiek pakāpeniski, taču izaugsme ir acīmredzama. Volkswagen komerctransports piedāvā dažādus modeļus, ko iespējams pielāgot personām ar kustību traucējumiem, un daļa no tiem jau ir sastopami uz Latvijas ceļiem.
“Ja runājam par automobiļiem, kas pielāgoti, lai tajos var braukt arī cilvēki ratiņkrēslos, tad jāsaka, ka izplatītākais auto ir Caddy Maxi, kas nodrošina vietu vienam ratiņkrēslam un piecām sēdvietām, ieskaitot vadītāju. Ja nepieciešamas vietas diviem ratiņkrēsliem, tad parasti izmanto Crafter, bet šeit jau būs vajadzība pēc hidrauliska pacēlāja, jo grīdas augstums ir lielāks. Būtiskākā atšķirība no standarta auto ir tā, ka tiek iemontēta platforma, kas ir viegli nolaižama un ļauj cilvēkam ar ratiņkrēslu iebraukt salona aizmugures vai sānu daļā, tālāk ratiņi tiek droši nostiprināti, attiecīgi cilvēkam nav nepieciešams pārvietoties uz citu sēdvietu,” stāsta Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners.
Volkswagen komerctransporta pieredze liecina, ka galvenais ir izprast katra klienta individuālās vajadzības, tad arī būs iespējams atrast risinājumu, veicot pārbūvi tepat Baltijā. Vietējie pārbūvētāji ir ļoti augsti kvalificēti un piedāvā labas kvalitātes izpildījumu. “Tie laiki, kad automašīnas tika grieztas un metinātas garāžās, ir pagājuši, tagad tā ir nopietna ražotnes nozare, kurā pielieto augstākās tehnoloģijas, vieglmetālu, nerūsējošo tēraudu un augstas veiktspējas metāla paneļu līmes,” piebilst M.Zoltners.
Vienu no šādiem mikroautobusiem – Volkswagen Crafter – ir iegādājies Ventspils sociālais dienests, kuri norāda, ka: “mikroautobuss paredzēts, lai cilvēki, kuri ikdienā pārvietojas ratiņkrēslā, varētu ērti nokļūt pie ārsta, bankā vai kādā citā iestādē. Pakalpojums ir pieprasīts un tiek izmantots praktiski katru dienu”. Vēl viens piemērs ir Rīgas mikroautobsu satiksme - kopš 2015. gada februāra pieprasītākajos maršrutos kursē pirmie minibusi, kas pielāgoti cilvēku ar kustību traucējumiem pārvadāšanai. Tiem ir ērta uzbrauktuve, kas atvieglo iekļūšanu transportlīdzeklī, kā arī piemērotas vietas ratiņkrēsliem. Šādi minibusi kursē septiņos maršrutos.