Jaunais BMW F 800 R

(12.11.2014.)

F 800 R ir jaunākais papildinājums BMW Motorrad modeļu klāstā ar divcilindru rindas motoru. Nepārtraukta modeļa daudzpusības attīstība ir likusi pamatu tam, ka dinamiskais rodsters ir gatavs tā īpašniekus iepriecināt ar sportisku veiktspēju, izveicīgu vadāmību un vēl izteiktāku vispusību.

Tāpat kā iepriekš, motocikla dinamiku nodrošina divcilindru dzinējs ar šķidrumdzesi un 798 cm3 darba tilpumu. Ar jaudu, kas palielināta līdz 66 kW (90 ZS) pie 8000 apgr./min (iepriekš 64 kW/88 ZS), un īsāku pirmo un otro pārnesumu divcilindru dzinējs piedāvā vēl labāku sprintu, vienlaikus saglabājot elastību, momentānas reakcijas un degvielas ekonomiju, kas jau bija pazīstama no priekšteča. Maksimālais griezes moments ir tāds pats kā iepriekš – 86 Nm pie 5800 apgr./min.

Braukšanas pieredze pie F 800 R stūres vēl vairāk ir pilnveidota, izmantojot jaunus piekares komponentus un optimizētu ergonomiku. Piemēram, apvērstai dakšai uzticēta kontrole pār priekšējo riteni, savukārt divu disku hidrauliskās bremzes ar radiālajām skavām garantē stabilu, nemainīgi efektīvu bremzēšanu. Par 10 mm zemāks sēdeklis (790 mm augsts pret 800 mm agrāk) kopā ar jaunu stūri un kāpšļiem veido uzlabotu ergonomiku.

F 800 R dizains – orientēts arī uz jaunajiem motociklistiem – vizuāli iemieso solījumu par braucēja īpašu iesaistību. Jauna dizaina eksterjera elementi, radiatora sargi, priekšējais dubļusargs un riteņu diski, kā arī jaunu krāsojumu klāsts iezīmē ekstrēmi dinamisku veidolu. Papildus tam jaunais simetriskais lukturis motociklam piešķir jaunu, izteiksmīgu “seju”.

Saglabājot Safety 360° principu, jaunais F 800 R standartā ir aprīkots ar ABS. Kā modeļa papildaprīkojums pieejama arī automātiskā stabilitātes kontrole ASC un piekares elektroniskās regulēšanas sistēma ESA, nodrošinot, ka motocikls nosaka jaunu klases standartu drošības un daudzpusības jomā.

Jaunā BMW F 800 R pārskats:

• lielāka jauda nekā priekštecim – 66 kW (90 ZS) pie 8000 apgr./min (iepriekš 64 kW/87 ZS pie 8000 apgr.)
• izmainīti pirmā un otrā pārnesuma skaitļi
• jauni eksterjera elementi ar vēl dinamiskāku dizainu
• jaunas krāsas
• simetrisks priekšējais lukturis
• apvērsta priekšējā dakša
• radiāli novietotas priekšējās bremžu skavas
• vieglāki riteņu diski ar dinamisku dizainu
• jauni kāpšļi vadītājam
• līdz 790 mm pazemināts sēdekļa augstums (iepriekš 800 mm)
• jauna, galos sašaurināta alumīnija stūre
• automātiskā stabilitātes kontrole ASC – papildu aprīkojums
• piekares elektroniskā regulēšana ESA – papildu aprīkojums
• līdz 35 kW (48 ZS) samazināta jauda – papildu iespēja