Jaunais BMW S 1000 RR plašākai publikai tika prezentēts motoizstādes Intermot 2014 laikā. Ar pilnveidotu griezes momenta līkni un 113 Nm maksimālo griezi, par 4 kW (7 ZS) palielinātu jaudu un par 4 kg samazinātu svaru– šosejas sporta motocikls, kas pirmoreiz debitēja 2009. gadā, pārdzimst jaunā paaudzē. Līdztekus veiktspējas palielināšanai, S 1000 RR izstrādē īpaši daudz darba ieguldīts, lai motociklu padarītu braucējam vēl draudzīgāku. Vai runa būtu par braucieniem ikdienā, skrējienu pa ārpilsētas ceļu līkumiem vai jauna apļa laika uzstādīšanu trasē, jaunais S 1000 RR ir izcils ikvienā veidā.
Optimizēta piedziņa vēl lielākai veiktspējai un pieejamākai vadīšanai
Palielinātas jaunā RR veiktspējas avots ir pārveidota cilindru galva ar jaunu ieplūdes ģeometriju, jauna sadales vārpsta ieplūdes vārstu vadīšanai, kā arī vēl vieglāki ieplūdes vārsti. Pie citiem veiktspēju uzlabojošiem risinājumiem jāmin pārveidota tilpuma gaisa filtra kaste kopā ar īsāku ieplūdes kolektoru: tas nodrošina efektīvāku degmaisījuma veidošanu un asākas reakcijas. Sasniegt uzlabotus jaudas un griezes rādītājus palīdzēja arī jauna izplūdes sistēma, kurā vairs nav priekšējā klusinātāja un kura tagad ir par 3 kg vieglāka. Gan motocikla vadīšana, gan reakcija, braukšanu uzsākot no vietas, kļuvusi labāka ar palielināto griezi virs 5000 apgr./min un optimizēto griezes līkni, turklāt pilotam ir pieejams īsts griezes plato starp 9500 (112 Nm) un 12 000 apgr./min (113 Nm), ko izmantot maksimālai dinamikai.
Jauna rāmja struktūra un šasijas ģeometrija īpašai braukšanas precizitātei un vēl labākai vadāmībai. Tālāk pilnveidota dinamiskā amortizācijas kontrole (Dynamic Damping Control jeb DDC) no HP4 kā papildu aprīkojums
Šasijas ziņā RR ir ieguvis jaunu, vieglāku rāmja struktūru, kas nodrošina optimālu konstrukcijas stingrības un elastības kombināciju. Kopā ar optimizētu šasijas ģeometriju ar citādu priekšējās dakšas leņķi, riteņa izskrējienu, riteņu garenbāzi un citu aizmugurējās piekares sviras stiprinājuma punktu motocikla vadītājs var rēķināties ar vēl labāku vadāmību, palielinātu saķeri un izcilu atgriezenisko saiti, īpaši braucot uz saķeres robežas. Riteņu svārstību amortizācijas pienākumus aizvien pilda pilnībā regulējami piekares elementi, bet ar pārveidotu atsperes gājienu tiek sasniegts lielāks sasvērta motocikla klīrens un vairota tā izveicība. Kā rūpnīcā uzstādāms papildu aprīkojums S 1000 RR ir pieejama arī uzlabota elektroniski vadāmā piekare Dynamic Damping Control (DDC) – jau pazīstama no HP4, kas nodrošina pamatu bezkompromisa piekares regulējumiem.
Trīs braukšanas režīmi standartā plus divi papildus, izvēloties Pro papildsistēmu
Lai sasniegtu optimālu adaptāciju atbilstoši braukšanas apstākļiem, jaunais RR jau standartā ir aprīkots ar triju režīmu sistēmu, kurā ietilpst iestatījumi Rain, Sport un Race. Izvēloties papildaprīkojuma režīmu sistēmu Pro, braucēja rīcība ir vēl divi iestatījumi – Slick un User. Sistēma Pro ietver arī Launch Control jeb starta kontroli maksimāli efektīvai braukšanas uzsākšanai sacensībās, kā arī programmējamu boksu celiņa ātruma ierobežotāju. Kad šo sistēmu aktivizē, tā rada efektīvu skaņu, kas pazīstama no motosacīkšu pasaules. Kā vēl viens papildaprīkojuma elements ir pieejams HP Gear Shift Assist Pro jeb pārnesumu pārslēgšanas asistents, kas nodrošina zibenīgu pārslēgšanos uz augstāku vai zemāku pārnesumu, neizmantojot sajūgu.
Moderna palīgsistēmu iestatīšana. Dinamiskā saķeres kontrole (DTC) ar precīzu kalibrēšanu septiņos +/– soļos
Jau pametot rūpnīcu, jaunajam RR standartā ir Race ABS (daļēji integrāla) bremžu pretbloķēšanas sistēma, automātiskā stabilitātes kontrole (ASC). Izvēloties braukšanas režīmu sistēmu Pro, motociklu var aprīkot ar Dynamic Traction Control jeb dinamisko saķeres kontroli (DTC), kas ietver motocikla sasvēršanas sensoru un dod iespēju kalibrēt sistēmas darbību. Visas kontrolsistēmas ir piedzīvojušas tālāku to precizitātes uzlabošanu.
Pasaulē pirmais šosejas sporta motocikls ar pastāvīga ātruma uzturēšanas sistēmu jeb kruīza kontroli (papildaprīkojums). Inovatīvs instrumentu paneļa dizains, jauna elektrosistēma un vieglāks akumulators
Pirmo reizi RR ir pieejams ar elektronisko ātruma kontroles sistēmu, kas ļauj automātiski braukt ar braucēja uzdoto ātrumu (papildu aprīkojums). Multifunkcionālais instrumentu panelis sastāv no analoga tahometra un jauna dizaina LCD displeja, kas piedāvā daudz izvērstāku funkciju klāstu. Turklāt jaunais S 1000 RR ir apgādāts ar jaunu elektrosistēmu, jaudīgāku sensoru bloku, kā arī mazāku, par 1 kg vieglāku akumulatoru bateriju.
Dizains – dinamiskāks nekā jebkad agrāk, ar satriecošiem krāsojumiem
Visbeidzot jaunajam S 1000 RR ir pilnībā pārstrādāta virsbūve, kas runā vēl dinamiskākā dizaina valodā. Asimetrisko priekšējo lukturu princips paturēts kā raksturīga iezīme, taču ir izmainīts lukturu novietojums un stils, lai jauno RR varētu atpazīt pirmajā acu uzmetienā. Dinamiskais dizains ar sportisku, agresīvu sajūtu vēl pastiprināts ar trim krāsojuma variantiem, no kuriem katrs veido individuālu raksturu. Pieejamās kombinācijas: Racing Red/Light White, Black Storm metāliskā krāsa un BMW Motorsport krāsojums.
Jaunā BMW S 1000 RR pārskats:
- palielināta jauda un grieze: 146 kW (199 ZS) pie 13 500 apgr./min un 113 Nm pie 10 500 apgr./min
- vēl labāka motocikla vadīšana, pateicoties palielinātai griezei no apmēram 5500 apgr./min un lineārai griezes līknei. Plats maksimālās griezes plato diapazonā no 9500 līdz 12 000 apgr./min
- jauna cilindru galva ar citādu ieplūdes ģeometriju, jauna ieplūdes vārstu sadales vārpsta un vēl vieglāki ieplūdes vārsti
- jauna ieplūdes sistēma ar īsāku kolektoru, lielāka tilpuma gaisa filtra kaste un pilna droseles elektroniskā vadība (E-gas)
- svara samazinājums par 4 kg – līdz 204 kg ar pilnu degvielas tvertni (var mainīties atkarībā no aprīkojuma)
- jauna, par 3 kg vieglāka izplūdes sistēma bez priekšējā klusinātāja
- standarta braukšanas režīmu sistēma ar iestatījumiem Rain, Sport un Race, kā arī papildu režīmu sistēma Pro ar papildrežīmiem Slick un User (konfigurējams) optimālai adaptācijai braukšanas apstākļiem
- Launch Control sistēma nevainojamiem startiem kā daļa no režīmu sistēmas Pro
- boksu celiņa ātruma elektroniskais ierobežotājs kā daļa no režīmu sistēmas Pro
- jauna, vieglāka rāmja struktūra ar optimizētu konstrukcijas stingrības un elastības salikumu vēl labākai saķerei, precizitātei un nepieredzētai atgriezeniskajai saitei, braucot uz saķeres robežas
- pilnveidota šasijas ģeometrija labākai vadībai, pilnīgākai saķerei un izcilai atgriezeniskajai saitei
- pilnībā regulējami piekares elementi ar optimizētu atsperes gājienu lielākam klīrensam, līkumos sasverot motociklu, un vēl labākai izveicībai
- tālāk pilnveidota elektroniskā amortizācijas kontrole Dynamic Damping Control (DDC), pazīstama no H4, papildaprīkojums
- Race ABS bremžu pretbloķēšanas sistēma ar optimizētu regulējumu
- DTC saķeres kontrole ar precīzu kalibrēšanu 7 +/– soļos
- HP Gear Shift Assist Pro pārnesumu pārslēgšanas asistents zibenīgai ātrumu pārslēgšanai bez sajūga (papildaprīkojums)
- jauna elektriskā sistēma, jaudīgāks sensoru bloks un vieglāks akumulators
- elektroniskā ātruma kontrole, papildaprīkojums
- modernāks mērinstrumentu panelis ar paplašinātu funkcionalitāti un plašāku informācijas izvērsumu
- pilnībā pārveidota virsbūve ar vēl dinamiskāku dizaina valodu
- inovatīvi krāsojuma varianti vēl spilgtākam individuālajam raksturam: Racing Red/Light White, metāliskā krāsa Black Storm un BMW Motorsport krāsojums
- plašs papildaprīkojuma un speciālo aksesuāru klāsts