Parīzes autoizstādē tika prezentēts jaunais Jaguar divvietīgais sporta automobilis – F-TYPE.
Jaunais Jaguar F-TYPE ir atgriešanās pie uzņēmuma saknēm – divvietīgs sporta automobilis, kurā galvenā uzmanība vērsta uz veiktspēju un veiklību, un vadītāja aizrautību. F-TYPE turpina sporta modeļu vēsturi, kas tika aizsākta pirms vairāk nekā 75 gadiem un ir radījusi dažus no skaistākajiem, aizraujošākajiem un iekārojamākajiem automobiļiem pasaulē.
F-TYPE inženierrisinājumu pamatā ir Jaguar plašās zināšanas par alumīnija lietošanu. Pateicoties labi pazīstamās Jaguar stingrās un vieglās alumīnija šasijas jaunākajai versijai, F-TYPE ir ideāls svara sadalījums, kas ļauj pilnībā izmantot aizmugurējās piedziņas dinamikas potenciālu. F-TYPE dizaina izstrādē tika plaši izmantotas datormodelēšanas programmas un pat izveidots jauns, vieglāks alumīnija priekšējais pusrāmis.
Lai maksimāli izmantotu modernās konstrukcijas sniegtās iespējas, F-TYPE ir uzstādīta alumīnija dubultsviru priekšējā un aizmugurējā piekare un stūres sistēma ar samazinātu pārnesuma attiecību, kas nodrošina maksimālu reaģētspēju. Alumīnija konstrukcija ir īpaši pielāgota, lai nodrošinātu piekarei maksimāli stingrus stiprinājuma punktus, un ir par vairāk nekā 30 procentiem stingrāka par jebkuru citu Jaguar šasiju.
Sākotnēji automobilis būs pieejams trīs versijās – F-TYPE, F-TYPE S un F-TYPE V8 S. Tām ir atšķirīga jauda, taču visos benzīna dzinējos ar kompresoru ir iestrādāta stop/start tehnoloģija, kas palīdz uzlabot to efektivitāti.
F-TYPE un F-TYPE S ir pieejams jauns 3,0 litru V6 dzinējs ar attiecīgi 340 vai 380 ZS jaudu, kura pamatā ir atzinīgi novērtētais Jaguar 5,0 litru V8 motors. Abās versijās šis dzinējs ļoti labprāt kāpina apgriezienus, ļaujot īstam braukšanas cienītājam pilnībā izmantot tā iespējas.
Papildus V6 modeļiem ir pieejams arī jauns Jaguar V8 dzinējs. Ar 495 ZS jaudu un 625 Nm griezes momentu F-TYPE V8 S modelim ir galvu reibinoša griezes momenta-jaudas attiecība (375 Nm uz tonnu), tas sasniedz paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h 4,3 sekundēs un elektroniski ierobežoto 300 km/h maksimālo ātrumu, radot 259 g/km CO2 izmešu.
380 ZS jaudīgais V6 F-TYPE S ieskrienas līdz 100 km/h 4,9 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 275 km/h, bet CO2 izmešu līmenis ir 213 g/km.
V6 F-TYPE ar 340 ZS jaudu paātrinājums līdz 100 km/h notiek 5,3 sekundēs, maksimālais ātrums ir elektroniski ierobežots līdz 260 km/h, bet CO2 izmešu līmenis ir tikai 209 g/km.
S un V8 S modeļiem pamataprīkojumā pieejamā aktīvā izplūdes sistēma piešķir papildu vadītāja līdzdalības līmeni. Izplūdes sistēmā esošie vārsti atveras pie 3000 apgr./min, un, tuvojoties tahometra sarkanajai atzīmei, izplūdes sistēmas skaņa kļūst arvien tīkamāka ausij.
F-TYPE Quickshift transmisijai ir astoņi visai blīvi izvietoti pārnesumi, kas sniedz vadītājam plašākas kontroles iespējas. Ar V6 dzinēju aprīkotajam S modelim ir arī dinamiskā starta funkcija, kas optimizē braukšanas uzsākšanu.
Uzņēmuma nākotnes redzējumu labi atspoguļo pārliecinošā dizaina valoda, kas apzināti nebaidās izaicināt pastāvošos uzskatus. Jaguar automobiļi vienmēr ir izcēlušies ar plūstošām, spēcīgām līnijām, un F-TYPE ar divām "pulsa līnijām", kas veido priekšējos un aizmugurējos spārnus, nav izņēmums.
Iedvesmojoties no 2011. gadā prezentētā C-X16 konceptautomobiļa, F-TYPE priekšdaļa piedāvā jaunu variāciju par Jaguar izteiksmīgo priekšējo režģi, kuru turpina dzinēja pārsegs ar muskuļotām kontūrām un tradicionālo paaugstinājumu vidusdaļā. Dizaina vadmotīvs ir "pulsa līnija", kas sākas priekšējā režģa abās pusēs esošajās atverēs, kuras tā sadala uz pusēm, tad pāriet uz priekšējiem spārniem, kur galvenais elements ir biksenona lukturi ar integrētiem gaismas diožu dienas gaitas lukturiem, uz durvīm un pakāpeniski izzūd automobiļa aizmugures daļā.
Šeit sākas otra līnija, kas veido aizmugurējo spārnu formu un aizmuguri, kas ir tik zema, pateicoties aktīvajam aizmugurējam spoilerim, kas izbīdās lielā ātrumā un palielina piespiedējspēku par 120 kg. Gaismas diožu aizmugurējie lukturi rada nebijušu Jaguar sporta automobiļu stilu, jaunā veidā iemiesojot vēsturiskus dizaina elementus, un izceļ automobiļa spēcīgo stāju un aizmugurējo riteņu piedziņas potenciālu, pietuvojoties aizmugures arkai.
F-TYPE vadītāja iesaisti un sportisko dinamiku izceļ asimetriskais "viens + viens" salona dizains. Viens no piemēriem ir rokturis viduskonsoles pasažiera pusē, kas atdala to no vadītāja vietas. Atšķirību starp abām salona pusēm uzsver arī dažādu apdares materiālu izmantojums – vadītāja pusē tie ir tehniskāki.
Vadības ierīces ir ergonomiski sagrupētas pēc to funkcijām, iedvesmojoties no lidmašīnas kabīnes. Aviācijas motīvi ir atrodami arī kursorsvirai līdzīgajā SportShift selektorā, kas kontrolē astoņu pakāpju pārnesumkārbu. Gaisa atveres priekšējā paneļa augšdaļā atveras tikai tad, kad to izvēlas vadītājs vai pārdomāts vadības algoritms, un citās situācijās paliek apslēptas.
Lai noskatītos un nosūtītu citiem F-TYPE prezentācijas videoklipu, klikšķiniet šeit