Arī maijā auto tirdzniecība turpina atkopties un piedzīvojis 79% pieaugumu pret 2020. gadu (1634 pret 913), taču joprojām visai būtiski atpaliek no 2019. gada rādītājiem (2003 vienības). Arī maijā tirgus līdera pozīcijas joprojāmā saglabā Toyota ar 306 pārdotajām automašīnām, kurai cieši uz papēžiem min VW ar 220 vienībām. Trešā vietā ar 193 pārdotām automašīnām ir Škoda. Kopējais tirgus pieaugums gada pirmajos piecos mēnešos sastāda 19%.
Labas ziņas nāk no vieglā komerctransporta segmenta. Ar pārodtajām 257 vienībām, kas ir par 52% vairāk kā 2020 gada maijā (169), un tas ir pirmais auto segments, kurš pārsniedzis arī 2019. gada rādītājus (237), kas var viest zināmu optimismu par ekonomkias atkopšanos.
Uz aprīļa fona, kad tika reģistrētas hokeja čempionātam paredzētās Skoda ENYAQ, maija mēneša statistika liecina ka elektro auto pārdošanas apjomi atgriezušies iepriekšējā līmenī, vien 35 jauni un 34 lietoti elektro auto. Kopumā elektro auto īpatsvars jauno auto segmentā joprojām sastāda visai niecīgus 2,3%. Jācer ka valsts izsludinātā atbalsta programma ļaus šo īpatsvaru audzēt kritni straujāk. Par parliecinošu elektro auto tirgus līderi šobrīd ir kļuvusi Skoda ENYAQ ar 67 vienībām, tai seko Porsche Tycan ar 17 pārdotiem auto un top trīs noslēdz ID .3 ar 13 vienībām.
Līdzīgu pieauguma tempu rāda arī lietoto auto segments. Salīdzinot ar 2020. gada maiju tas pieaudzis par 82% (4818 pret 2649). Gada pirmajos piecos mēnešos lietoto auto tirgus ir atkopies straujāk kā jauno auto tirgus, uzrādot 27% pieaugumu.
Sprādzienveidīgu 820% pieaugumu ar 46 maijā reģistrētām vienībām uzrāda autobusu tirgus. Tas gan tiešā veidā saistīts ar Autotranspora Direkcijas izveikto pasažieru pārvadājumu iepirkumu, kura uzvarētāji atjauno savus autobusu parkus.
Stabilu pieaugumu turpina arī kravas auto segments, kas maijā uzrāda 188% pieaugumu pret pērno gadu, un kopumā gada pirmajos piecos mēnešos kravas auto pārdošanas apjomi ir pieauguši par 145%.