„Latvijā par būtiskāko jaunumu jaunu auto tirgū ir uzskatāmi gandrīz 40 rūpnieciski ražotu elektro auto piegādes darījumi, kuri notikuši tieši šī gada trešajā ceturksnī. Lielākā daļa no tiem ir finansēti, izmantojot valsts budžeta programmu „Klimata pārmaiņu finanšu instruments” (KPFI), kam šogad tika atvēlēti 4,8 miljoni euro”, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
Šogad pavisam Latvijā ir reģistrēti 39 rūpnieciski ražoti elektro auto – 35 Volkswagen Up!, 2 Nissan Leaf un 2 Tesla Model S.
Kopumā šī gada deviņos mēnešos Latvijā jaunu automašīnu reģistrāciju skaits ir pieaudzis par +20%, salīdzinot ar 2013.gada deviņiem mēnešiem. Šogad reģistrēti 11072 jauni automobiļi – pasažieru un vieglais komerctransports (līdz 3,5t). Pieaugums ir novērojams gan jauniem pasažieru automobiļiem (9239), gan vieglajam komerctransportam (1833), attiecīgi +19% un +24% attiecībā pret 2013.gada deviņiem mēnešiem.
Latvijas auto tirgū septembra mēnesis ir noslēdzies ar šogad zemāko (+2%) automobiļu pirmreizējo reģistrāciju skaita pieaugumu (1155), salīdzinājumā ar aizvadītā gada septembri (1132). Šī gada deviņos mēnešos ir nedaudz samazinājies privātpersonu darījumu īpatsvars, t.i., 21% no kopējā jaunu auto realizācijas apjoma, attiecīgi 2013.gada deviņos mēnešos šādu darījumu īpatsvars bijis 23%. Šogad ir nedaudz samazinājies arī korporatīvo darījumu īpatsvars (22%) attiecībā pret 2013.gada deviņiem mēnešiem (23%). Tāpat šogad nedaudz ir samazinājušies arī jaunu auto līzinga darījumu apjomi (49% attiecībā pret pērnā perioda 51%). Pozitīva tendence ir novērojama finansējuma piešķiršanas pieaugumā privātpersonām, tādejādi sasniedzot 54% auto līzinga darījumu apjomu no kopējā darījumu apjoma, salīdzinājumā ar 52% gadu iepriekš.
No auto zīmoliem lielākais ieguvējs šogad ir Skoda zīmols, kuram tirgus daļa ir pieaugusi par +121% attiecībā pret 2013.gadu. Tirgus līderi joprojām ir Volkwagen un Toyota auto zīmoli ar attiecīgi 17,1% un 12,4% lielu tirgus daļu.
Savukārt automobiļu klašu sadalījumā, jāatzīmē šī gada pieaugums mini, mazajā un kompaktajā klasēs, kopā aizņemot 33% no kopējā reģistrāciju apjoma. Tomēr šis apjoms joprojām vairāk kā divas reizes atpaliek no Eiropas Savienības vidējā auto tirgus rādītāja. Latvijā joprojām turpina pieaugt apvidus klašu automobiļu daļa, kas šī gada deviņos mēnešos ir sasniegusi 36% tirgus daļu, salīdzinājumā ar 34,5% 2013.gada identiskā periodā. „Jāatzīmē, ka tā ir vairāk nekā divas reizes lielāka apvidus klašu daļa tirgū nekā vidēji Eiropas Savienībā”, rezumē I. Rūtiņš.