2014.gada pirmajā pusgadā Latvijā kopumā ir ievesti un pirmreizēji reģistrēti 22 772 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par +11% vairāk kā 2013.gada pirmajos sešos mēnešos (20 445 vienības).
63% no Latvijas lietotu pasažieru auto tirgus pārstāv 5 auto markas: automobiļi ar Volkswagen zīmolu aizņem 18% (4140), ar Volvo – 14% (3298), ar Audi – 12% (2737), ar Opel – 8% (1855) un ar BMW zīmolu – 10% (2267).
Joprojām Latvijā populārākie ir 11 līdz 29 gadus veci automobiļi, kas aizņem 40% (9097) no visiem pirmreizēji reģistrētajiem lietotajiem pasažieru automobiļiem šī gada pirmajā pusgadā. No 8 līdz 10 gadus veci lietoti auto aizņem 30% (6756), 5 līdz 7 gadus veci – 18% (4076) un no 1 līdz 4 gadus veci – 12% (2789).
Savukārt no visiem šogad reģistrētajiem lietotajiem pasažieru auto uz juridisko personu vārda ir reģistrēti vien 15% (3470), bet fiziskās personas iegādājušās 85% jeb 19302 pasažieru automobiļus.
„Dati liecina, ka Latvijā turpinās darījumi ar, iespējams, PVN atgūšanas shēmām. Piemēram, šogad pirmajā pusgadā 79 pasažieru automobiļi Latvijā ievesti un reģistrēti vairākkārtīgi, bet viens automobilis (Toyota Land Cruiser) pat trīs reizes piedzīvojis pirmo reģistrāciju. Šis apjoms – 79 automobiļi, ir būtiski lielāks kā pērn pirmajā pusgadā (60). Savukārt 98 pasažieru lietotie automobiļi, kas 2013.gadā bija reģistrēti pirmo reizi, arī šogad Latvijā ir tikuši ievesti un reģistrēti atkārtoti. Lieki piebilst, ka lielākā daļa no uzņēmumiem, kas piedalījušies šajās reģistrāciju shēmās, jau ir likvidēti vai izslēgti no PVN maksātāju reģistra”, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
Šogad ir reģistrēti arī 54 potenciālie vēsturiskie spēkrati (30 gadus veci un vecāki), no kuriem senākie ir BMW 327 (1938.gads), Peugeot 402BL (1939.), kā arī 1964.gadā ražotais ZAZ 965A.