Latvijas patērētāju aptaujā noskaidrots, ka 51% Volvo, 45% Volkswagen un 45% BMW automobiļu vadītāji tuvākajā nākotnē neplāno samazināt izdevumus par automobiļu apkopi un remontu, savukārt 16% Ford, 14% Audi un 13% BMW automobiļu vadītāji ir norādījuši, ka plāno iegādāties automobiļus, kuriem būtu zemāki apkopju un remontu izdevumi.
Vidējais autobraucēju apmierinātības novērtējums par veiktajiem remontiem autoservisos ir 7,7, skalā no 1 līdz 10. Rīgas reģionā autoservisi ir saņēmuši visaugstāko novērtējumu, savukārt Latgales reģionā – viszemāko. Ar autoservisos veiktajiem remontiem gandrīz pilnībā (novērtējums no 8 līdz 10 punkti) ir apmierināti Volvo (73%), Mazda (69%) un Volkswagen (61%) automobiļu vadītāji.
Autovadītāji, kuri veic remontus tikai autoražotāja autorizētā (dīlera) servisā ir novērtējuši tos augstāk - 83,7% respondentu ir gandrīz pilnībā apmierināti. Salīdzinoši zemāks vērtējums ir veiktajiem remontiem neatkarīgajos autoservisos - gandrīz pilnībā apmierināti ir 67,3%.
„Latvijā līdz ekonomikas krīzei autoražotāju autorizētie pārstāvji lielākoties pēcpārdošanas pakalpojumus pakārtoja automobiļu tirdzniecībai un orientējās uz jauniem – līdz divus gadus veciem, automobiļiem un to garantijas perioda apkalpošanu. Latvijas reģionos nav attīstīti autoražotāju autorizētie servisu tīkli, kā arī nav plānveidīgi un mērķtiecīgi attīstīts neatkarīgais automobiļu pēcpārdošanas pakalpojumu tirgus. Vēsturiski pārsvarā ir attīstījusies rezerves daļu tirdzniecība, bet nav attīstīti pēcpārdošanas pakalpojumi un nav izveidotas neatkarīgo darbnīcu konceptu ķēdes.
Lai neatkarīgās darbnīcas varētu veiksmīgi konkurēt ar automobiļu ražotāju autorizētiem servisiem un sniegt augstas kvalitātes pakalpojumus, auto darbnīcām nepieciešama pastāvīga piekļuve tehniskajai informācijai, speciāls aprīkojums un zināšanas. Rietumeiropā darbnīcu ķēdes ar informāciju, aprīkojumu un apmācībām nodrošina auto rezerves daļu ražotāji, vairumtirgotāji vai to grupas, veidojot servisu konceptu ķēdes.
Līdzīgi kā tas ir Rietumeiropā, nākotnē arī Latvijā un pārējās Baltijas valstīs, izvēloties automobili, svarīgs kritērijs būs tā apkopes un remonta izmaksas. Ir sagaidāmas autoparka struktūras izmaiņas un daļas auto vadītāju pārorientēšanās no premium klases automobiļiem uz ekonomiskākiem, ar mazāku dzinēja tilpumu, un lētākām apkopes un remonta izmaksām”, pētījuma rezultātu komentē Vācijas uzņēmuma „Wolk after sales eksperts” konsultants Krišjānis Āboltiņš.
Pētījumā tika aptaujāti 728 Latvijas autobraucēji: 348 sievietes un 380 vīrieši, respondentu vidējais vecums – 39,8 gadi. No visiem aptaujātajiem 69% dzīvo pilsētās, bet 31% - lauku reģionos, t.i., 48% dzīvo Rīgā, 16% - Zemgalē, 8% - Latgalē, 15% - Kurzemē un 13% - Vidzemē.
Wolk after sales eksperts GmbH. ir Eiropas automobiļu pēcpārdošanas tirgus konsultāciju un izpētes uzņēmums. Wolk after sales eksperts svarīgākās Eiropas aktivitātes ir pētījumi Car aftermarket in Europe (35 Eiropas valstis), Garage service concepts in the European car aftermarket, kā arī rezerves daļu kalkulatora izveide (instruments nacionālo/reģionālo rezerves daļu tirgus apjomu aprēķināšanai), auto nozares uzņēmumu adrešu datu bāzes izveide un uzturēšana, stratēģijas semināri “Nākotnes orientācija mainīgajā pēcpārdošanas tirgū” (vairumtirgotājiem, servisu/konceptu ķēdēm, auto dīleriem).