Konkurences padome (KP) 2012.gada 24.augusta lēmumā ir secinājusi, ka klienta pienākums automobiļu remontu un tehniskās apkopes veikt autorizētajos servisos ir tikai papildu jeb importētāja/pārdevēja sniegtās garantijas laikā un klientam, lai saglabātu ražotāja garantiju, nav pienākums veikt remontu un tehniskās apkopes tikai autorizētajos servisos auto ražotāja garantijas laikā.
Tomēr ne vienmēr automobiļa pircējs precīzi saprot auto visu garantiju veidus, to nosacījumus un līdz ar to – arī savas tiesības un pienākumus.
Garantijas var iedalīt 3 grupās: likumā garantētās tiesības patērētājam (tikai fiziskai personai) atgriezt preci 2 gadu laikā, ja tiek konstatēti likumā noteiktie gadījumi; automobiļa ražotāja sniegtā garantija, kas parasti ir līdz 5 gadu termiņam un automobiļa importētāja vai pārdevēja sniegtā papildus garantija parasti no 5 līdz 12 gadu termiņam.
Ja klients izvēlas papildu garantiju, tad šāda garantija var likt klientam apmeklēt tikai autorizēto servisu, bet, kā norādījusi arī KP, automobiļa ražotāja sniegtās garantijas laikā ikvienam klientam ir tiesības izvēlēties pilnvaroto remontētāju (dīleru serviss) vai neatkarīgo remontētāju, kurš var sniegt atbilstošas kvalitātes pakalpojumu.
„Par neatkarīgā auto remontētāja auto servisa pakalpojumu kvalitāti liecina tā rīcībā esošās iekārtas, aprīkojums, personāla kvalifikācija un vai tas ir apmācīts attiecīgās markas automašīnu apkopēm, kā arī legāli iegūtā tehniskā informācija konkrētās markas automašīnu diagnostikai un remontiem. Diemžēl Latvijā auto diagnostikā tiek izmantotas nelegāli iegūtas IT programmas un datu bāzes, darbinieki nav izgājuši speciālās apmācības kursus un Latvijas „neatkarīgajam” servisam nav tiešsaistes piekļuves tiesību rūpnīcu izveidotajās datu bāzu sistēmās, kas nodrošina konkrētās klienta automašīnas garantijas saistību izpildi visā Eiropas Savienības teritorijā. Rezultātā tiek maldināti patērētāji par Latvijas „neatkarīgo” servisu kompetenci un tiesībām veikt automašīnu servisa un remontu darbus to garantijas periodā. Izmantojot neatkarīgā servisa pakalpojumus auto ražotāja garantijas periodā, klientiem ir jāņem vērā, ka visos gadījumos, kad serviss ir izmantojis neatbilstošas kvalitātes rezerves daļas, tādējādi riskējot sabojājot automobiļa tehniskos mezglus, kas ir pakļauti auto ražotāja garantijas nosacījumiem, neatkarīgais serviss ir atbildīgs klientam par nodarītajiem zaudējumiem un autorizētajam servisam ir tiesības atteikt bezmaksas garantijas remontu. Lai saglabātu automobiļa ražotāja sniegto garantiju, klientam ir jābūt iespējai uzrādīt, ka visi remonta darbi, kas veikti neatkarīgajos servisos, ir veikti atbilstoši ražotāja garantijas nosacījumiem, neatkarīgā servisā saņemot pasūtījuma dokumentu ar veikto darbu un nomainīto rezerves daļu pilnu specifikāciju.”, situāciju Latvijas kvalitatīvas auto tehniskās apkalpošanas jomā skaidro LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.
Jau ziņots, ka 24.augustā KP pieņēma lēmumu izbeigt lietu par iespējamiem pārkāpumiem Peugeot automašīnu pilnvaroto izplatītāju un remontdarbnīcu darbībās, jo lietas ietvaros netika gūti pierādījumi par aizliegtu vienošanos attiecībā uz automašīnu garantijas noteikumiem. KP veiktā Peugeot automašīnu īpašnieku aptauja apliecina, ka tie automašīnu īpašnieki, kuri ir iegādājušies salīdzinoši lielu skaitu jaunu Peugeot transportlīdzekļu, izprot savas tiesības izmantot arī neatkarīgos servisus, tomēr tādi, kas iegādājušies pa vienai automašīnai, nereti savas tiesības neapzinās.