Šī gada pirmajos trijos mēnešos Latvijā vērojams jaunu automašīnu pirmreizējo reģistrāciju skaita pieaugums +11%, salīdzinot ar 2011.gada pirmajiem trim mēnešiem. Pirmajā ceturksnī pavisam reģistrētas 2 974 jaunas automašīnas - pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t, jeb par 305 spēkratiem vairāk kā pērn šajā periodā. Vieglo pasažieru automašīnu pieprasījums ir piedzīvojis +5% kāpumu, bet komerctransports +63% kāpumu, salīdzinot ar 2011.gada identisku periodu, kas ilustrē uzņēmējdarbības aktivitāšu dinamisku kāpumu valstī.
LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs uzsver, ka „pēc divu iepriekšējo gadu attiecīgo periodu pieauguma tempiem, t.i., +89% tirgus pieauguma 2010.gadā un +17% pieauguma 2011.gadā, pašreizējie +11% liekas pieticīgi, bet jāielāgo, ka Latvijas ekonomika, pēc krīzes pārvarēšanas, ir atkal sasniegusi līdzsvarotu attīstību, kas īpaši pamanāms, ja salīdzinām sevi ar citu ES valstu auto tirgus rādītājiem. ES valstīs kopumā jaunu vieglo automašīnu reģistrācija 2012.gada pirmajā ceturksnī bija -7,7% un komerctransportam -9,2% pret 2011.g. pirmo ceturksni. Varam secināt, ka Latvijas tirgus uzrāda ļoti veselīgu attīstības tempu”.
Izmantojot līzinga pakalpojumus, šī gada pirmajā ceturksnī iegādātas pavisam kopā 936 automašīnas (vieglās un vieglais komerctransports) jeb 48% no pārdoto automašīnu kopskaita. Auto līzinga līderis ar 33% no visiem auto līzinga darījumiem bija SIA „Nordea Finance Latvia”, apsteidzot SIA „SEB Līzings” (16,3%) un SIA „DNB Līzings”, pēdējam trīs mēnešos pieder 16% no tirgus.
Piekto daļu jeb 20% no visām Latvijas tirgū realizētajām vieglajām pasažieru un vieglā komerctransporta korporatīvajām vajadzībām ir iegādājušās dažādas valsts iestādes un privātie uzņēmumi – Latvijas Valsts Meži, Valsts Probācijas Dienests, Valsts Policija, Lattelecom, Karsten-Sanitex Latvia u.c. Juridiskās personas priekšroku devušas Škoda (52 automašīnas), Volkswagen (31), un Renault (30) marku automašīnām.
Arī šī gada sākumā turpinās aizvadītā gada tendence - populārākā privāto pircēju izvēlētā pasažieru automašīna ir bijusi mazā apvidus Nissan Juke (102 vienības), kurai seko VW Golf/Plus (94) un VW Passsat (85), savukārt komerctransporta kategorijā - Renault Master (61), Fiat Fiorino (33) un Mercedes-Benz Sprinter (28). Arī no auto zīmoliem vislielāko kāpumu ir piedzīvojis tieši Nissan (+146%).
Kompaktās klases automašīnas šogad aizņem 17,9% lielu tirgus daļu, bet, salīdzinot ar 2011.gada 1.ceturksni, šīs klases automašīnas tika pieprasītas daudz mazāk jeb kompaktā klase šogad ir piedzīvojusi kritumu -31%, jo pircēji ir „migrējuši” uz apvidus auto segmentiem. Mazās apvidus klases realizētie auto aizņem 13,8% no tirgus ar +56% pieaugumu pret 2011.gada attiecīgo periodu, vidējās apvidus klases automašīnas aizņem 11,3%. Tādejādi visas apvidus klases automašīnas kopā ņemot, ieskaitot arī lielo apvidus automašīnu tirgus daļu (5,4%) joprojām saglabā līderpozīcijas - 30% no visiem realizētajiem auto Latvijā.