Valsts policijas transportlīdzekļu krāsošanas materiālu iepirkums uzskatāmi parāda faktisko situāciju – Latvijā nepastāv efektīva ķīmisko auto krāsu tirdzniecības un to profesionālās lietošanas kontrole, jo vidēji 85% no visiem transportlīdzekļu remonta pakalpojumu sniedzējiem izmanto ES un Latvijā aizliegtus transportlīdzekļu galīgās apdares materiālus - uz ķīmisko šķīdinātāju bāzes ražotas auto krāsas un lakas.
Mazāk pieminēts Valsts policijas brutāls iepirkumu normu pārkāpums ir iepērkamo produktu specificēšana, pieprasot piedāvāt atsevišķu ražotāju produktus.
„Kārtējo reizi varam pārliecināties par mūsu valstī esošo absurdo situāciju – valsts iestāde, kuras pamatfunkcija ir novērst likumpārkāpumus, pērk un grasās pielietot Latvijā un ES aizliegtus auto apdares materiālus. Diemžēl šis gadījums nav krāšņs izņēmums, bet gan tendenci apliecinošs. Pārliecinoši lielākā auto servisu daļa izmanto aizliegtās ķīmiskās krāsas, jo pirmkārt, ķīmiskās auto krāsas cenas ziņā ir ievērojami lētākas par legāli atļautajiem uz ūdens bāzes ražotajiem krāsojamiem materiāliem un, otrkārt, to profesionālā lietošana ir ievērojami vienkāršāka – nav nepieciešamas jaunākās tehnoloģijas krāsošanas kameras un instrumenti. Šādu krāsojamo materiālu lietošana ir kaitīga gan cilvēka veselībai, gan apkārtējai videi. Kontrolējošām iestādēm – Veselības inspekcijai un Valsts vides dienestam, nāksies beidzot sākt pievērst uzmanību šo aizliegto produktu apritei Latvijā – ar kādu mērķi ķīmiskās auto krāsas tiek importētas un kāpēc tik milzīgos daudzumos tās tiek lietotas. Būtu interesanti iepazīties ar mūsu Vides dienesta iesniegtajām atskaitēm ES institūcijām par ķīmisko krāsu aprites apjomiem Latvijā, bet, visticamāk, tā neatspoguļotu patieso ainu valstī, kur ap 85% no pielietoto auto krāsu apjoma ir ķīmiskās krāsas”, uz auto remonta nozarē samilzušo problēmu norāda LPAA valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.
Turpinot V.Kulbergs min, ka „ķīmisko krāsošanas materiālu lietošanai ir nepieciešama licence, tāpat kā to tirdzniecībai, un licenci izsniedz tikai antīko spēkratu un kultūras pieminekļu atjaunotājiem. Visiem pārējiem par ķīmisko krāsu lietošanu tiek paredzēts administratīvais sods. Arī Valsts policijai par autobusu, angāru un žogu krāsošanu.”
LPAA turpinās pievērst patērētāju un atbildīgo valsts iestāžu uzmanību auto remonta pakalpojumu sniedzēju sistemātiskiem un regulāriem normatīvo aktu pārkāpumiem. LPAA jau š.g. otrajā ceturksnī uzsāk nozares pašiniciētu automašīnu virsbūvju remonta uzņēmumu (VRU) sertifikāciju saskaņā ar izstrādātajiem nozares profesionāliem kvalitātes atbilstības kritērijiem. Vieni no VRU sertifikācijas procesā vērtējamiem atbilstības kritērijiem ir VRU izmantoto remonta materiālu atbilstība ES un Latvijas normatīvo aktu prasībām, VRU darbinieku un patērētāju tiesību ievērošana.
Jau ziņots, ka 2012.gada februārī Valsts policija izsludināja atklātu iepirkuma konkursu „Krāsošanas materiālu iegāde Valsts policijas vajadzībām”. Iepirkuma nolikuma tehniskajā specifikācijā tika norādītas preces – dažādas transportlīdzekļu krāsas un lakas, kuru tirdzniecība un izmantošana Eiropas Savienībā un Latvijā ir aizliegta. Tomēr pēc LPAA iesnieguma atbildīgajām valsts iestādēm un LTV1 raidījuma „De facto” sižeta, Valsts policija ir nolēmusi apturēt Latvijā un Eiropā aizliegto autokrāsu iepirkumu.