„Gada sākumā izteiktā LPAA prognoze attiecībā uz Latvijas auto tirgus attīstību 2011.gadā liecināja, ka gada beigās Latvijā būs pārdoti apmēram 9 200 jaunu vieglo automobiļu. Šobrīd redzam, ka apgūtais tirgus gada beigās jau ir lielāks. Tomēr, prognozējot 2012.gada tirgus attīstību, jāņem vērā, ka cilvēkiem Latvijā joprojām svaigā atmiņā ir nesenā ekonomiskā krīze, kas izraisa piesardzību arī tādu lēmumu pieņemšanā kā jaunas automašīnas iegāde. Veikt papildus pirkumus kavē arī neskaidrības par ES problēmvalstu ekonomiku attīstību un procesu ietekmi eirozonā, tādēļ paredzam – 2012.gadā pieprasījums pieaugs par +17%, gada nogalē sasniedzot 10 800 automašīnu pirmreizējās reģistrācijas”, auto pārdošanas apjomus 2012.gadā Latvijā prognozē LPAA prezidents Andris Kulbergs.
Turpinot Latvijas auto tirgus situācijas vērtējumu, A.Kulbergs uzsver, ka „Latvijas jaunu auto tirgus ir pilnībā atkarīgs no finansējuma pieejamības. Šogad vairāk kā pusi no pasažieru automobiļu korporatīvajiem iepirkumiem ir finansējušas līzinga kompānijas, savukārt privātpersonas līzinga kompāniju finansējumu ir saņēmušas 40% pirkumiem.
2011.gada otrs svarīgākais tirgus stimulators noteikti ir bijuši valsts iestāžu izsludinātie automašīnu iepirkumi, piemēram, Valsts policijas auto parka atjaunošana, Lattelekom autoparka, Latvenergo, Latvijas Valsts meži, Pārtikas Veterinārais Dienests un daudzu citu iestāžu līdzšinējie auto parki jau bija novecojuši, jo krīzes gados netika atjaunoti. Korporatīvos automašīnu vairumiepirkumos ir iegādātas turpat 1 500 pasažieru automašīnas, kas sastāda 20% no Latvijas tirgus kopapjoma.
Latvijā kopš 1990-tiem gadiem īpašu popularitāti gūst dārgi apvidus auto, kad tie kalpoja kā statusa simbols, savukārt sākot ar 2007.gadu ir novērojams turpinājums šim fenomenam, kad apvidus auto segments ir pieaudzis vēl par +10,5% (no 24% līdz 34,5% jaunu vieglo automašīnu reģistrācijā), kas raksturojams ar racionālas motivācijas pieaugumu - pēdējo gadu bargo un sniegu bagāto ziemo, slikto ceļu un pievilcīgo jauno apvidus auto modeļu piedāvājuma dēļ. Rezultātā Latvija ir apvidus auto segmenta līderis visā Eiropā. Apvidus auto klases pieauguma rezultātā ir stipri cietušas minivenu, luksusa, lielās un vidējās klases, no kurām pircēji ir „migrējuši” uz apvidus auto klasi. Uz šo brīdi apvidus klase aizņem 35% no realizēto auto tirgus, nākamie pieprasītākie ir kompaktklases (23,8%) un vidējās klases (15,1%) automobiļi”.
„2011.gads daudzu pasaules valstu jaunu automobiļu pārdošanas apjomos ir bijis pats raženākais autobūves vēsturē: Eiropā – Zviedrijai, Āzijā – Ķīnai. Līdz 2015.gadam pasaules jaunu auto tirgus būs izaudzis līdz 23 miljoniem automašīnu.
Prognozējams, ka nākamajos gados palielināsies auto cenas, jo kāps izejmateriālu izmaksas un automašīnu dzinēji piedzīvos kardinālas, pat konceptuālas izmaiņas, lai tuvinātos ES tirgu regulējošām prasībām. Nākotnē varam sagaidīt interesantus tehnoloģiju attīstības pavērsienus. Iegādājamo automašīnu izmēri samazināsies, Latvijā šai tendencei ir acīmredzami liels potenciāls”, situāciju kopumā novērtējot, prognozē A.Kulbergs.